Hej, jag ringer från Astrid Lindgrens Barnsjukhus

Hemligt nummer och en öppningsfras som denna får mitt blod att frysa till is och hjärtat att hamna i halsgropen. Men vi väntar faktiskt inte på några svar, inte några alls. Just nu.

För det var naturligtvis det hon ringde om, att det är dags för koll igen. En koll för att se att cancerskiten håller sig borta från min son. Och det drar såklart upp allt igen. Även om cancer kommer upp i samtal ganska frekvent hos oss så känner tom jag att Malte är frisk nu och kommer en tanke på återfall så skjuter jag bort den med ljusets hastighet.

Men nu är det alltså dags för koll igen, MR och lungröntgen. MR görs i två omgångar eftersom vi väljer att göra mr utan sövning numer, och att det annars blir för långt för honom att ligga där. Segt att åka dit två gånger men hellre det än att söva honom. Och efter detta väntar de långa dagarna fram till själva läkarbesöket. De dagarna är långa, långa.

3 thoughts on “Hej, jag ringer från Astrid Lindgrens Barnsjukhus

  1. Har följt er länge nu men aldrig kommenterat. Är så glad att höra att Malte mår bra och hoppas att undersökningarna går smidigt. Han är en liten superhjälte!! Hoppas även att du, hans älskade Mamma som tillsammans med resten av er familj går igenom något ingen skulle behöva få genomlida, mår bättre!! En styrkekram till er!!

  2. Långa oroliga och psykiskt smärtsamma dagar😦
    Åk dit och bevisa för Cancerskiten att det är ni som vunnit slaget om livet!
    Tänker på er!
    Varm kram till er alla!!

Kommentera

