Status mamman och Malte

Efter Maltes och mitt sista besök på ALB för den här gången så klappade min kropp ihop på kvällen (vilket också var min födelsedag, grattis liksom). Jag klarade inte av ljus, inte ljud, inte rörelse varken min egen eller andras och mådde galet illa. Klarade inte av att titta på tv, datorskärm eller iPhone. Jag låg så mycket jag kunde i vårt mörka sovrum och lyssnade på en enkel ljudbok med riktigt låg volym. Bara tanken på mat fick det att vända sig i magen. Jag fick stickningar i fötter, händer och underläppen och konstiga swischande ljud i huvudet och jag mådde riktigt, riktigt dåligt. Riktigt dåligt.

Därav frånvaron från bloggen.

En ordentlig stressreaktion. Jag kände såklart av kroppens stress under Maltes sjukhustid men hade verkligen inte tid att bry mig men när jag kopplade av efter vårt sista besök på Q62 så slog det till med full kraft. Nu mår jag ok igen. Men jag är fortsatt känslig för starkt ljus, för mycket ljud, ljuset från datorskärmen och till viss del mat. Men jag är på benen i alla fall.

Och Malte, han är piggare än någonsin. Den ungen är det något riktigt speciellt med, den återhämtningen, den förmågan han har att leva här och nu och aldrig klaga på allt han blir utsatt för. Det enda han klagar på nu är att det kliar något enormt under det jätteplåster han har på ryggen men snart kan vi nog ta bort det.

2015 ska bli vårt år.

5 thoughts on “Status mamman och Malte

  1. Så skönt att ni är på benen igen! 2015 blir ert år! God jul! Önskar er en alldeles underbar jul! En frisk och kry jul! Den piggaste julen någonsin! Stor varm tomtekram till er alla! ♥♥♥

  2. Att det ska, för att inte prata om 2016 och 2017 och vidare. Ni ska ha obegränsat med flyt för resten av era långa liv.

Kommentera

