Det närmar sig

Snart dags för operation. Jag tycker att det märks på barnen, speciellt på Malte. Han vill vara så nära, nära mig så igår frågade jag om han försökte krypa in i mig. *Ja, sa han, jag vill krypa in i din mage.* Lite senare sa han *Mamma jag älskar dig. Du är min favoritsak.* Kan detta vara ledtrådar, att han inte kommer släppa mig ur sikte under sjukhusvistelsen? Jag får nog förbereda mig för det, även om jag och Uffe helst ska dela på nätterna där.

Jag försöker få min hjärna att förstå att vi faktiskt *bara* ska in för några dagar. Hjärnan vill packa som om vi ska ligga inne flera veckor och inte kommer komma hem under tiden. Men jag försöker ta det lugnt, både för min skull och barnens, det ska inte bli en större grej det här än det behöver. Jag har köpt varsin legolåda till dem och samlat ihop lite pysselböcker så att vi kan göra lugna aktiviteter på sjukhuset. Ska samla ihop lite filmer också och vår lilla dvd-spelare, ursprungligen köpt för långa bilresor men som vi har haft otrolig användning för på sjukhuset. Vi sätter fast den antingen i sängkanten (den man kan fälla upp eller ner) eller i den rörliga lampan och så ligger han riktig nära och tittar samt kan ha låg volym på så att man inte stör mer än nödvändigt. Supermysigt tycker han att det är. Dock verkar vår iPad ha gått upp i rök, synd den skulle vara bra att ha där, bra aktivitet för Malte i sängen.

Håll tummarna nu för att det verkligen blir av på onsdag, nu är vi inställda på det och det ska bli så skönt när det är gjort.

Kommentera

