Svettas som en gris

Ja det gör jag när jag hamnar i, en för mig, stressad situation. Fast inte stressad som man oftast menar med stressad utan en inre stress eller oro ibland förstår jag den inte ens själv.

Som när jag åker till stallet. Jag är inte oroad där, känner mig inte stressad men kroppen reagerar alltid med att jag blir tokvarm och svettas oceaner. Och igår var jag iväg med två vänner på en musikal och sen ett restaurangbesök. Förutom att jag var tvungen att ta en Sobril (lugnande) för att ens orka sitta kvar under första akten, så var jag så varm att det kändes som jag ångade och svettades. Jag känner mig inte sådär jättefräsch kan jag säga. Duschen när jag kom hem var riktigt skön.

Fast egentligen vet jag ju varför jag blir stressad. Det är människor. Ljud. Att inte ha kontroll.

Det är så mycket lättare att gömma sig hemma. Men så mycket tråkigare.

3 thoughts on “Svettas som en gris

  1. Förstår att det är jättejobbigt. Jag har haft liknande men lindrigare, men istället för att svettas blev jag så oerhört trött att jag inte kunde vara vaken knappt. Numera är jag frisk men känner fortfarande den ”inre stressen” som jag uppfattar att du beskriver. För mig hjälper motion bra. Men det är svårt att hinna med… Fick du det här i samband med att er lilla kille var sjuk? Tycker du att du får någon hjälp? Kram från mig.

  2. Duktiga, modiga du som orkar ta detta obehag. Är så glad och stolt över att du ändå åker till stallet eller går ut med dina vänner trots att det blir så här. Någonstans i allt detta får du ändå möjlighet att fylla på positiv energi och ”socialträna”, för visst måste den lätta vägen vara, som du skriver, att stanna hemma. Du är på rätt väg, även om vägen till målet känns lång.
    Kramis❤

Kommentera

