Min pappa är död

Min pappa har dött. Cancer.

Omständigheterna före och efter hans död har påverkat mig mycket och jag har mått väldigt dåligt sen jag fick veta att han dött. Begravningen var i fredags och på något sätt sätter den punkt för den första chocken och den första sorgeperioden. Men jag är inte på långa vägar klar med min sorg.

Det är så många sorgligheter i hela den här historien med mig och min pappa. Och så många svek från för många. Det känns som om det är mer än jag kan hantera.

Kanske berättar jag hela historien någon gång. Kanske. Funderar i alla fall på att skriva ner allt så att mina barn kan läsa när de blir äldre.

10 thoughts on “Min pappa är död

  1. Vi känner inte varann och jag har nyligen börjat läsa här, men jag vill skicka en kram till dig i din sorg och din svåra situation. Kram från en annan mamma.

  2. Vill bara krama dig.
    Cancern tog min pappa också. Många sorger att reda ut där med. Förutom förlusten.
    Sorgen blir man aldrig klar med. Fast jag känner att jag, så här efter 8 år senare, har försonats lite med hans död.
    Det är inte alla sorger man kan försonas med. Det vet jag tyvärr också. (Vilken sorg som är oförsonlig är högst personligt och inget jag vill värdera). När det är så, så hoppas jag att det åtminstone blir lättare att bära sorgen.

    Hatar cancern och alla liv den skördar. Hatar hur oskyldiga barn får kämpa.
    Varmaste kramen Camilla

    • Tack för dina kloka ord Camilla. Nä, vissa sorger kan man nog inte försonas med. Har inte tänkt så förut men det är nog precis så det är. Du ger mig nya perspektiv. KRAM KRAM KRAM

  3. Rara Helena, allt du går igenom är för mycket för en person. Jag är glad att du har så fin familj. Önskar jag kunde ta lite av din smärta. Stor kram Åsa

  4. Jag var för liten att förstå tror jag, när cancern tog min pappa, Leukemi 26/3-73! Du är en stor tjej, men inte är det lättare att fatta för det, inte lättare att försonas med sorgen och allt som hänt! Klokt av dig att ge dina barn en chans att förstå, sen när dom blir stora nog!
    Stor varm kram!!❤❤❤

Kommentera

