En icke-person

Det finns/borde finnas en person i mitt liv. Men hen finns inte där. Jag har fått höra att jag ska försöka skapa ett avstånd för att skydda mig själv. Jag har inte vetat hur jag ska göra.

För ett tag sen hörde jag någon (på radio?) prata om att de hade en icke-person i deras liv eller om det var så att de hade sett till att hen blivit en icke-person.

En ny och spännande benämning för mig. Icke-person. Och när jag tänkte efter så har personen jag försökt skapa ett avstånd till blivit en icke-person i mitt liv. Hur det gått till vet jag inte riktigt, kanske är det lite så *out of sight – out of mind*.

Kanske rasar allt ifall icke-personen klampar in i min sfär igen. Kanske. Men jag är trött på att tömmas på energi om och om igen pga henom. Så kan jag fortsätta känna att hen är en icke-person så är jag en vinnare.

3 thoughts on “En icke-person

  1. Klokt av dig att hålla avstånd till energitjuvar! Du behöver all din energi till dig och din familj. Du kan placera vissa personer (tankemässigt) på olika platser. Tex. i ”väntrummet”, där hamnar dom som du inte vill/orkar umgås med just nu, men som du heller inte vill avsluta din relation med. Dom får helt enkelt sitta där tills du har tid och lust med dom igen. Andra vet du mycket väl att du kan ställa ”utanför dörren” och stänga och låsa! En kollega sa till mig att ”personer som du inte vill ha vid ditt köksbord, behöver du inte i ditt liv”. …… Tål att tänka på…..!
    Bamsekram!🙂

Kommentera

