Denna eviga trötthet

Jo, det var några jobbiga dagar förra veckan. Jag var i en miljö som var stökig och ljudnivån var jobbig att hantera . Dock var jag förberedd så jag hade planer för att hantera detta, bla öronproppar och tid för att dra mig tillbaka helt eller delvis. Det var få måsten dessa dagar och ångesten höll sig faktiskt borta. Väl hemma igen kommer det välkända trycket över bröstet tillbaka, alla måsten, alla krav. Tvätten, stöket, dammråttorna. Högarna på köksbordet. En telefon som inte funkar som den ska. Och i min kalender är alla aktiviteter jag själv lagt in borta.

Igår sov jag så länge att jag faktiskt inte vågar säga hur länge. Och ändå längtade jag resten av dagen efter kvällen och efter att få gå och sova igen. Idag har jag lämnat barnen på dagis och i skola. Tvättat och hängt en tvätt, den andra får vänta i maskinen, orkar inte just nu. Egentligen vill jag bara lägga mig och sova. Men jag vill inte sova på dagen. Så istället blir jag sittande i soffan. Trött.

2 thoughts on “Denna eviga trötthet

  1. Gött att ångesten höll sig borta när ni var iväg hemifrån🙂
    Hur mycket ”måsten” kan du rensa bort hemifrån? Måste du verkligen alla måsten? Eller är det en massa ”andra-förväntar-sig-att-måsten”? Kan ångesten ge sig lite om du byter ut ”måste” mot: Jag borde, eller, Jag vill !? Det är skillnad på att säga: -Jag måste städa!😦 eller: -Jag vill ha fint/rent här inne! 🙂 -Jag måste ut med hunden också!😦 eller: -Det ska bli skönt med en promenad!🙂
    Vi är så jäkla lättlurade att vi t.om. kan lura oss själva😉
    Kramis❤

Kommentera

