Ångest, ladda, sova.

Mysig utflykt förra torsdagen med vännen J och våra två söner som är bästisar. Vi åkte till ett soligt Nynäshamn, shoppade på affären Medvetna presenter (http://www.medvetna.se), lunchade, lekte i lekpark och åt en massa god glass. Men ångesten stod mig upp i halsen på vägen hem.

Fredagen var en dålig dag, jag sov mitt på dagen för första gången på mycket, mycket länge. Tur att Malte kunde vara på kontoret med pappan och kolla på fotboll på datorn. Vi åkte till landet när Agnes slutade skolan. Lördagen var en riktig skitdag. Ångest, ångest, ångest och jag förstod inte alls varför. Tog atarax på atarax på atarax. Framåt kvällen lugnade det ner sig men släppte helt gjorde det inte förens på söndagen. Och i solens sken grävde jag, flyttade växter, flyttade jord och njöt. Jag älskar, älskar, älskar att ha energi! Go to hell ångest!

På måndag hade jag läkarbesök igen. Med en ny läkare. Igen. Bla bla bla, oj, varför har de sagt så. Oj, varför ändrade de medicinen så? Tror du verkligen att KBT är rätt för dig? Hur känns det egentligen? Om detta händer, vad händer med dig då? Vi ger denna medicin minst fyra veckor till, annars kanske vi måste byta. Igen. Du behöver verkligen terapi. Jag ska prioritera dig.

Jag toksomnade på soffan när jag kom hem.

Tisdag en okej dag.

Onsdag gick jag på mammografi och passade på ett utmana mig själv lite och stannade i centrumet och gick i lite affärer. Till sist gick det inte längre och jag åkte hem. Ångest, ångest, ångest. Laddade för ridningen i ett par timmar. Tog ett litet vitt piller till hjälp. I stallet kändes det bra. Fick rida min prinsessa och det gick hyffsat. Viktigast är dock att få gosa med häst och att få sitta på häst. Och mina fina ridkompisar. Imorgon ska pappan lämna kidsen på morgonen (=sovmorgon för mig) och jag har inget inbokat på hela dagen. Bara vila upp mig inför helgen som är rätt uppbokad. Roliga saker men bara för att det är roligt betyder det inte att det är ångestfritt. Tyvärr. Så jag behöver ladda. Och det ska jag göra imorgon.

One thought on “Ångest, ladda, sova.

Kommentera

