Sommar, sommar, sommar

Vi har haft en väldigt bra sommar. Vi har varit på landet från midsommar till helgen före skolstart och gjort typ ingenting. Vilket bl.a ledde till att 3 stackars klematis fortfarande står oplanterade i sina krukor. Men men. Våra tomatplantor är galet stora och vi har basilika till en hel armé.

Barnen har lekt, badat, lekt, lekt lite mer och badat lite mer. Jag funderar på vad mer vi gjort men kommer inte på något. De har gått i pyjamas halva dagen, eller nakna. Det är skönt att vara på landet. Underbart. Hela familjen hade förortsångest inför hemflytten. Ingen ville hem.

Jag har mått skit emellanåt och så stukade jag foten för sex veckor sen och den är fortfarande inte bra. Men, allt kan inte vara perfekt. Men jag tror faktiskt att barnens sommarlov var perfekt. Jag älskar den där ön!

2 thoughts on “Sommar, sommar, sommar

  1. Helt rätt Helena! Tänk hur mycket bättre det var med stukad fot och må-lite-sämre-stunder på landet än hemma. Lyckliga barn gör underverk! Kram

  2. Vilken härlig sommar!! Nu är jag dock glad att ni ”flyttar hem” igen. Då kan vi, om/och när du vill, ses oftare.

    Kram kram!

Kommentera

