Hjärna och kropp går igång

Igår gick Uffe upp till övervåningen för att sova lite före mig. Malte sov oroligt och jag hör att Uffe börjar prata med honom. Jag tolkar det som att Malte har ont och det förstärks när jag hör Uffe gå ner och hämta vatten. Jag tänker att nu vill Malte ha alvedon.

Minnena som kommer över mig är från drygt 2 år sen när Malte hade sina fasansfulla smärtattacker som ofta kom just när han sovit en stund. Ångest.

Jag går och lägger mig men det är hopplöst att somna (trots sömntablett). Jag går upp för att bryta den inre stressen jag känner och krypet i kroppen då jag inte kan slappna av. Glor på tv en stund, minns nu inte ens vad det var. Vi är på landet och utbudet här är inte så stort. Somnar först vid halv två.

I morse frågade jag Uffe om Malte hade haft ont igår. Nä, sa han, han var lite hostig så jag frågade om han ville ha vatten och det ville han.

Snacka om att min hjärna och kropp ibland går igång på helt onödiga saker. Jag måste lära mig hur jag hanterar dessa situationer, vare sig de är riktiga eller inte. För så här kan jag ju inte ha det. Jag har fått en ny läkartid på nytt ställe nu, hoppas jag får riktig och bra kbt-terapi där.

 

One thought on “Hjärna och kropp går igång

Kommentera

