Nä, jag glömmer visst inte

Nä, jag glömmer visst inte de datum som ofrivilligt etsats in i min hjärna. Jag tänkte hoppfullt några gånger innan den 13 juli att jag nog missat datumet. Men det hade jag inte. Nu försöker jag att inte tänkta på de hemska, hemska 12 dagarna i juli 2012 då Malte låg inne på Q62 med smärtlindring innan cancerdomen kom den 24 juli 2012.

När vi var hos ortopeden på Huddinge sjukhus så frågade läkaren vilket datum Malte opererades. Datumet kom utan betänketid alls från min sida. Etsats.

Jag hoppas att de suddas bort med tiden.

One thought on “Nä, jag glömmer visst inte

  1. Oavsett om DE fucking datumen kommer att suddas ut eller inte, så kommer de att bli mindre laddade och smärtsamma med tiden.
    Jag tror inte att du får fokusera på att ”kunna glömma”. Vem skulle kunna begära att ni ska ”glömma det som varit” ?
    Tyvärr så får ni ”köpa läget”, att ni genomlevt helvetet på jorden, och nu gå vidare därifrån.
    Jag blir så ledsen över att ni ska behöva ha dessa eviga påminnelser som dyker upp nu & då. Datum, platser, personer och händelser!
    Fuck Cancer, Go Malte!

Kommentera

