Vissa dagar

Idag är en sån där skitdag då jag inte kommer igång alls. Jag har ansträngt mig för att det ska lossna men allt jag vill är att lägga mig ner och sova. När jag väl lägger mig ner så blir jag rastlös så då försöker jag igen med att gå ut i solen, vattna lite, kolla på plantorna som vill byta rabatt, är och pillar och drar lite här och lite där för att hoppas att lust ska komma till mig, bara en glimt av energi räcker för mig. Inte ens Uffes fix av tvåkammarbrunnen som ska bli mina nya upphöjda rabatter lockar. Jag vill bara dra mig tillbaka in i mitt skal och sitta där. Fast jag VILL ju egentligen inte alls det. Jag vill vara pigg, ha energi, orka göra saker, vara social, göra planer, koka rabarbermarmelad, gräva gropar och sätta ner buskar i, baxa runt jord och riva bort ogräs. Gödsla. Sånt som jag egentligen älskar att göra.

Och extra irriterade är det såna här dagar då det egentligen inte finns någon anledning till att jag är helt slut. Jag bara är det ändå.

Klockan är nu halv fem och jag ger upp för dagen. Längtar och inväntar kvällen då jag kan ta min sömntablett och gå och lägga mig. Skitdag.

3 thoughts on “Vissa dagar

  1. Älskade vän!
    Jag önskar sååå att du kunde få känna dig lite piggare. Jag kan inte säga att jag förstår, även om jag såklart också blir trött och energilös. Är inte i närheten av det du upplever.
    När du känner för det och orkar, hoppas jag att du hojtar högt som f……n! Då ska vi träffas och fylla på med mängder av positiv energi.

    Tusen och åter tusen styrke- och energikramar!

Kommentera

