Röntgen

Idag var jag och Malte till Huddinge sjukhus för röntgen inför läkarsamtal imorgon med ortoped. Malte ska operera sin rygg igen, det har vi vetat  redan från början att ungefär två år efter den stora operationen, som var den 24 juli 2012, skulle en ny operation ske. Exakt vad de ska göra vet de inte än, förhoppningsvis blir de klokare när de sett dagens röntgenbilder och vi får klara besked imorgon. I sämre fall vet de inte exakt vad de ska göra förens de öppnar hans rygg.

Jag känner mig nervös inför detta såklart. Jag är orolig för nya nervskador och nya nervsmärtor och lång konvalescens. Jag önskar innerligt att de kan ta bort stag och skruvar för gott och att allt blir så bra som det bara kan bli. Och självklart allmänt orolig för att han ska sövas igen och att de än en gång ska skära i min son.

Fuck cancer!

One thought on “Röntgen

Kommentera

