Jag hittar inte ut

I två år har jag varit under isen. I två år. I maj 2012 gick jag äntligen till läkaren, något jag funderat på sen i oktober 2011, som på en gång gav mig medicin och kuratorkontakt. Några veckor senare började Malte må dåligt och fredagen den 13 juli blev vi inlagda för första gången.

I två år har jag mått mer eller mindre dåligt. Två år. Jag är så sjukt trött på det här. Det känns som jag har fastnat i en mardröm. Jag gör allt jag kan, jag gör allt som läkare säger till mig, jag jobbade hårt med kbt:n och jag ber om mer hjälp med terapi som jag tyvärr inte får. Resurser saknas.

Jag jobbar på så hårt jag kan, dag som natt. Varje dag. Jag börjar tröttna nu. På riktigt. Men jag hittar inte vägen ut ur denna depressionsskitlabyrint. Vad ska jag göra?

3 thoughts on “Jag hittar inte ut

  1. Jag önskar det fanns något vettigt jag kunde skriva… Eller något man kunde göra som kan läka dina sår. Du är fantastisk, som du kämpar. Stor kram

  2. Ja, va fan gör vi åt eländet? Tänk om jag kunde rita en karta åt dig, ut ur depressionsskitlabyrinten, tänk om jag kunde se precis vart du är i processen, då skulle jag komma in och leda dig den snabbaste vägen ut.
    Du skriver att du jobbat så hårt, gjort allt du kan, gjort precis som doktorn sagt åt dig att göra……samtidigt som du pressats till ditt yttersta, både fysiskt och psykiskt för att ta hand om en svårt sjuk son……
    I mina ögon är det inte så konstigt att du mått dåligt de senaste två åren!
    Hur snabbt går det att få ett sår? Ofta går det på ett ögonblick, andra sår får du genom ”nötning” under en längre tid, typ skavsår.
    Hur snabbt läker ett sår? Ja, definitivt inte lika snabbt som det kom! ( Om du inte är Terminator då förstås, och det, kära Helena, är du inte, Sorry!)
    Det tar tid att läka, men när skavsåret väl är läkt, kommer du gå i högklackat igen🙂

  3. SÄger som ovan att jag så hett önskar att det fanns något jag kunde säga eller göra för att du skulle må bra igen!!!! Utan att veta något om psykologi så gissar jag att det säkert tar minst lika lång tid att läka igen som den tid du har kämpat! Du har ju levt under ett stort hot och kroppen har gått på stand-by så länge..

    Många varma kramar till dig!!!

    Ps PM din adress till mig på FB! Jag vill skicka dig en liten överraskning som jag utlovade på Fejjan för ett tag sedan🙂 DS

Kommentera

