Oro

Malte har haft lite ont i benen i helgen, inte jätteont och inte så ofta men mer än han har haft de senaste månaderna. Men jag är faktiskt inte orolig att det är cancern som är tillbaka. Jag tror inte att det är troligt att det är så vi skulle upptäcka ett återfall. Men, samtidigt som jag skriver det nu så inser jag att jag har egentligen ingen aning.

Däremot vet jag att vi nu i maj borde få en kallelse från Huddinge sjukhus för en röntgen. En operation av ryggen är inplanerad. Redan när han akutopererades den där fasansfulla dagen i juli 2012, så berättades det efter för oss att en ny operation skulle göras efter två år. Exakt vad det ska göra vet varken de eller vi än, det beror på vad röntgen visar.

Efter den operationen är jag däremot orolig för nya nervsmärtor. Oro, oro, oro.

One thought on “Oro

Kommentera

