Förra onsdagen

Jag har kämpat hårt mot ångest, diverse fysiska symptom och depressionen för att ta mig till stallet och rida. Det är viktigt när man har en depression att man försöker göra saker som man i alla fall tidigare tyckt varit roligt. Och några gånger har jag känt det, det underbara med att rida.

Därför blev jag så in i bengen arg och ledsen när kroppen förstörde min ridlektion i onsdags. Två gånger var jag tvungen att avbryta min ridning och skritta innanför istället för att fortsätta rida på spåret. Två gånger. Ena gången för att jag/kroppen helt enkelt inte orkade och jag kände som om jag skulle svimma och ramla av hästen och andra gången för att jag trodde att jag skulle kräkas. Jag har aldrig, aldrig, aldrig tidigare behövt göra något liknande. Aldrig. J-a skitmedicin som ger mig så mycket kroppsliga biverkningar/in- och utsättningssymptom.

På torsdagen bokade jag en akuttid med läkaren så jag var där i måndags. Ev så har jag för hög dos av någon del av medicinen i blodet vilket gett förgiftningssymptom. För att kolla det tog jag ett blodprov i går på morgonen innan jag tog mer medicin. Jag fick även en illamåendemedicin som verkar på hjärnan. Eller nåt, låter konstigt när jag skriver det men han sa något åt det håller. Tog den lägre dosen av illemåendemedicinen två gånger igår och mådde något bättre.

Ikväll är det ridning igen. Jag hoppas intensivt att det känns bättre idag. Och om ridfröken ser det här så vill jag gärna rida Indy idag (hälsningar från Helena 12,5 jordsnurr).

2 thoughts on “Förra onsdagen

  1. Duktiga, duktiga du…..! Som du kämpar fast du mår så dåligt. Åh vad du förtjänar att få må bra.
    Varmaste kramar!

Kommentera

