Valp?

Jag vill så gärna ha en valp nu till våren. Jag vill jag vill jag vill. Vi pratade om det redan i somras men bestämde oss för att vänta. Idag pratade vi om det igen, jag och Uffe, och han säger att han inte har mer tid. Alltså ingen tid att lägga på en valp. Och  jag förstår honom, han gör absolut mest här hemma just nu. Jag sköter tvätten och oftast lämning och hämtning av barn, handlar ibland och plockar och försöker hålla lite ordning här hemma. Han tar hand om barnen mest. nattar, planerar mat och sköter all matlagning.

Jag vill så gärna ha en valp, ras är bestämd, jag har koll på uppfödare i Stockholmsområdet och kontakt med en av dem. Men jag måste ha Uffes stöd, annars varken vill eller kan jag köpa en valp. Jag försöker se detta som ytterligare en motivation till att jag ska jobba så hårt jag bara kan för att ta mig tillbaka till en mer normal nivå. För jag VILL ha en valp!

Tillägg:
Inser att som jag skrivit låter det kanske inte som Uffe gör mer än jag här hemma. Men det göra han.

3 thoughts on “Valp?

  1. Underbart härligt att du är så uppåt!
    Men det är nog i nuläget tur att du har en så klok man😉
    Valpen är världens bästa motivation och jag önskar av hela mitt hjärta att du snart, mycket snart är så pigg och full av energi att den lilla valpen kan få komma ”hem”!

Kommentera

