Det är mycket jobb

Jag tror jag börjat komma ut på andra sidan. Jag har verkligen mått dåligt de senaste veckorna efter den stora medicinförändringen men känner en liten förändring i energi. Uffe märker det också. I fredags var jag hos läkaren igen och tyvärr var jag tvungen att meddela honom att jag inte mår bättre nu än jag gjorde i november när jag kom dit första gången. Nu höjde vi dosen igen av den nyaste medicinen och ska höras om två veckor igen. Två veckor med insättningssymptom igen. Jag hoppas innerligen att detta är den sista förändringen och att jag kan börja känna lite stabilitet sen.

Grupp-KBT:n har vi haft vid sex tillfällen nu, två kvar. Jag känner mig inte det minsta redo att *skrivas ut*. Jag har varit i för dåligt skick under flera av dessa veckor så jag har inte kunnat ta till mig allt, långt ifrån. Jag har gjort läxorna men inte ids/orkat arbeta aktivt med övningarna. Själva terapin är visserligen jobbig (tre timmars försök till koncentration i en lokal med fruktansvärd lysrörsbelysning) men egentligen sker ju jobbet med detta dygnet runt alla andra dagar. Detta är antagligen något jag kommer behöva arbeta på hela livet. Jag har fått nya tankar, nya sätt att hantera och tänka i situationer som känns jobbiga, ångestladdade eller hotfulla. Det är mycket jobb.

 

2 thoughts on “Det är mycket jobb

  1. Härligt att läsa att du känner, om än så lite, att du är på väg åt rätt håll. Skickar dig massor av styrka och kärlek. Du finns ofta i mina tankar.
    Kram vännen!

Kommentera

