Föräldrarnas intuition

Jag blev rätt lättad i söndags ändå när vi fick veta att det var en infektion i Maltes kropp. Det var ju förklaringen till den småfebern han hade och hade haft veckan innan. Gränsen för feber verkar gå vid 38, så riktig feber var det ju inte men att hela tiden ligga på 37,3 eller 37,7, eller 37,4, det är heller inte normalt. Kroppen jobbar pga något.

För ett och ett halvt år sen jobbade kroppen mot cancern och tumörerna, och jag VISSTE att något var fel även om alla vi ringde eller pratade med(sjukvårdupplysningen, bvc, akuten, vårdcentralen, barnläkarmottagningen) påpekade att han inte hade feber. Till slut blev jag väldigt noga med att säga förhöjd kroppstemperatur för att slippa föreläsningen om feber. Något är fel när kroppen hela tiden ligger lite över kroppens normala temperatur.

Så även denna gång. Och eftersom jag var livrädd att det var cancern som var tillbaka så var min lättnad över att det var en elak och kraftig infektion på ett väldigt farligt ställe ändå total.

Föräldrars intuition ska man ta på allvar.

Kommentera

