Jag kan inte, jag vill inte, jag orkar inte, jag ids inte

Jag antar att det är de senaste dagarnas händelser som gör att jag puttats ner lite i depressionshålet igen. Jag har heller ännu inte haft möjlighet att vila upp mig (dvs vara helt själv) sen det långa jullovet. Jag behöver verkligen tid att bara göra ingenting, att ingen annan stör, att jag får vara helt själv, utan några som helst krav. Det är så jag tankar energi, i alla fall just nu.

I alla fall så kändes det helt annorlunda idag på gruppterapin. Jag gillar verkligen tanken med kbt, att aktivt jobba på tanken, beteendet och ifrågasätta på olika sätt. Det var tredje sessionen idag men idag genomsyrades mina tankar av *jag kan inte, jag vill inte, jag orkar inte, jag ids inte, jag vill inte ha en depression, det går för långsamt, jag orkar inte, jag vill inte behöva kämpa mer, jag vill inte*

Nu måste jag försöka komma på banan igen. Men det är så svårt att gå en rak väg mot bättring när livet hela tiden knuffar omkull en. Sätter krokben och hånskrattar. Vägen går inte bara upp och ner, ibland blir det riktiga loopar och jag pallar inte det.

Ge mig energi och lust att orka kravla mig upp igen. Jag kan inte göra allt själv, kan inte livet ge mig en putt framåt någon gång?

3 thoughts on “Jag kan inte, jag vill inte, jag orkar inte, jag ids inte

  1. Åh, älskade vän! Vet inte riktigt vad jag ska säga/skriva.
    Tänker på dig.
    Tusen och åter tusen styrkekramar fyllda med energi.

  2. Jennie, det är inte första gången du tar orden ur munnen på mej…..det är så konstigt. Din första mening var dom exakta orden som kom upp i huvudet när jag läste inlägget.
    Kram till dej!
    Helena, det tar sån evig tid att komma på fötter. Jag tror att kroppen bara ”släpper på” så mycket som vi orkar med just nu, pyser ut lite i taget liksom. Det är väl därför det tar sån tid att bearbeta allt som hänt dom senaste åren, du har ju fått ta emot mer ”stryk” än en boxboll sista tiden och hade du då drabbats av full insikt, all smärta och all sorg på en gång så hade du gått sönder. Kroppens försvar är väl genomtänkt, men nog hade några av oss kunnat begåvats med mer TÅLAMOD också.😉
    Varmaste kramar

Kommentera

