Hemma igen

Vi är hemma igen och jättetrötta. Barnen sover och jag också snart.

Malte har som vanligt varit toktapper, en riktig superhjälte. Han har inte klagat en enda gång eller ens frågat efter mat trots att han inte fick äta från 02.00 till 15.00 när operationen startade. Underläppen darrade lite efter att vi hade operationsduschat och han frös, han blev lite blek och tyst och jag trodde att han skulle somna. Men en stund senare var han sitt vanliga glada och busiga jag.

Operationen gick bra, port-a-cathen är ute. Han har ett stort bandage/plåster över såret som består av ett snitt som de la i det gamla ärret och ett hål med ett dränage där varet ska rinna ut. Jag är inte så bra med sår, var och blod och sånt så jag hoppas jag slipper befatta mig med det så där nära. På onsdag ska vi tillbaka till ALB eller vårdcentralen för att ta bort dränaget, stygnen ska sitta någon vecka till.

Han har fått antibiotika intravenöst under tiden han har legat inne, nu ska vi fortsätta med penicillin i munnen två gånger om dagen i en vecka eller tio dagar (minns inte riktigt men det lär väl stå på medicinen när vi hämtar ut den).

Så trött. Natti natti.

7 thoughts on “Hemma igen

  1. Vilken grabb ni har! Visst att barn är bra på att anpassa sig men han är utöver det vanliga.
    Stor kram till den tappre modern! Kram Åsa

  2. Duktiga tappra familjen, ni är helt otroliga. Djupt imponerad och också rörd gällande denna otroliga unge ni har.

  3. Så himla skönt att det ändå gicks så pass bra att ta bort knappen! Hoppas du orkar rida imorgon, jag ska försöka slita mig från lilla ridhuset och tajma dig i stallet! Kram till alla Lövgrenska hjältar!!❤

Kommentera

