Rida utan kraft

Det har varit motigt rent kroppsligt att rida några av de senaste gångerna. I onsdags höll jag inte på att komma iväg och visste knappt hur jag skulle orka köra bil tid med min ledlösa kropp och spagettiarmar. Jag kom fram men svettades som vanligt redan under hästförberedelserna i stallet. Men sen gick lektionen bra, kroppen hann komma ikapp.

Någon gång där innan jul kändes kroppen som en geléklump även när jag satt i sadeln. Vi skrittar fram utan att vår instruktör är där och då lät jag Indy lufsa fram i sitt långsamma skrittempo utan att mana på honom. Jag orkade inte och ville spara den kraften jag hade tills när den riktiga ridningen började. Dock märkte jag att eftersom jag inte manat på honom under framskrittningen gjorde att jag fick jobba dubbelt så hårt under den riktiga framridningen. Jag fick till honom till slut ändå men hoppas att jag framöver ska ha en kropp som orkar mer och bättre. Tänk vad bra det ska gå då.

Och en extra ridlektion har vi nu bokat jag och två av mina ridvänner. Roligt!

2 thoughts on “Rida utan kraft

Kommentera

