Medicinändring igen

Hade ytterligare ett inplanerat samtal med läkaren i går på eftermiddagen. Biverkningarna, både insättnings- och utsättningssymptom har faktiskt dämpats, jag är inte lika ofta darrig och kraftlös i kroppen (men fortfarande FÖR ofta), illamåendet har lagt sig men istället har jag fått jobbiga värmevallningar. En föraning om klimakteriet?

Eftersom jag inte mår fullt lika dåligt som de senaste veckorna gjorde vi en riktigt ordentlig ändring på medicinfronten. Vi vill nog båda att jag ska komma på rätt spår fort. Jag sätter nu ut medicinen C helt (den jag hade över maxdosen för bara tre veckor sen), drar ner medicinen V (nu har jag *bara* maxdos) och ökar på den nya medicinen E. Jag hoppas och tror så mycket på den nya kombinationen. Jag hoppas intensivt att det här blir bra. Det blir bra. Det måste bli bra. Antagligen lite konstiga symptom i någon eller några veckor, men sen, sen ser jag fram emot att börja må lite normalt igen.

Normalt, det är allt jag begär.

Kommentera

