Trög i tanken

Igår hade jag en riktigt dålig dag rent fysiskt. Låt mest i soffan hela dagen. Men framåt eftermiddag/kväll skulle vänner komma över på middag. Jag var skeptisk men gjorde vad jag kunde för att shapa upp mig. Tog en långsam promenad med Atlas innan det blev helmörkt ute, kom på att jag inte ätit sen frukost och tog en apelsin vid köksbordet för att inte grotta ner mig i soffan igen och för att bli lite piggare. Uffe jagade in mig i duschen, hann precis komma ut ur duschen innan våra vänner kom.

Jag vet att ett av de första tipsen man kan läsa om depression är att inte isolera sig. Vilket jag gärna gör. Så jag ansträngde mig för att komma igång. Och visst gick humöret och energin upp. Men som ofta annars orkar jag inte hela kvällen. Jag blir galen på mig själv när jag inte hittar rätt ord när jag ska berätta eller förklara något, jag känner mig irriterande trög i tanken när jag är med andra. Jag var jättetrött när de gick och vandrade rätt till vår soffas cosy corner och satt där tills det var dags för sängen.

Idag ska vi iväg på teater hela familjen, jag laddar för det hela dagen och kommer antagligen vara rätt trött imorgon. Så dålig är min energi. Så jobbigt och frustrerande. Och nej, det går inte att rycka upp sig.

One thought on “Trög i tanken

  1. Nej vännen, det går inte att rycka upp sig alla gånger. Det är som att försöka starta en bil utan batteri. Omge dig med vänner som förstår och accepterar läget. Du kan ju lägga dig i soffan och vila MED dina vänner. Lägg huvudet i någons knä och få lite hårbotten/ansiktsmassage och fötterna i någon annans knä och få fotmassage, vinglaset inom räckhåll och så kan ni förena nytta med nöje😉
    Kramis

Kommentera

