Positivt rull

När man är deprimerad ska man försöka göra saker man upplever som positivt. Det är inte mycket jag upplever positivt nu. Tyvärr. Men det är ju sjukdomsbilden som ser ut så. Någon gång där i november hade jag en positiv känsla när jag red. Kände mig positiv även dagen efter och längtade till nästa ridonsdag. Men stallet och ridningen kan också göra mig stressad. Som alltid när man har med djur och andra människor att göra, vet man aldrig riktigt vad som kommer att hända och det gör mig stressad. Jag vill ha koll.

Ändå har jag kollat på möjligheten att rida mer, privatlektion med några ridvänner på den trygga hästen Indy. Och igår satt jag och spejade på medryttarhästar i närheten. Jag kan inte bli medryttare på någon nu, är i alldeles för dåligt skick, men sen kanske. Uffe gjorde stora ögon när jag berättade vad jag satt gjorde. Men kom sedan på att det är ett friskhetstecken.

2 thoughts on “Positivt rull

  1. På onsdag tar vi och bokar in minst två privatpass med Lillis! Det är bra för oss 😃
    Heja dig!
    Kram, Anna

Kommentera

