Deppblogg?

Nä, jag vill inte att det här ska bli en depressionsblogg men jag har ett behov av att ventilera mitt mående kanske för att få lite bättre förståelse. Jag har funderat en del på vad bloggen ska innehålla framöver, den har ju främst handlat om Malte och hans mående och där hoppas jag att jag inte behöver uppdatera fullt så ofta framöver. Men jag skrev redan där i juli 2012 att bloggen skulle handla om hela familjen Lövgrens väg mot återställande. Och jag antar att jag är en del i det. Även om min depression inte är lika allvarlig som Maltes cancer och även om jag är lite orolig för att jag ska ångra ifall jag blir för privat, för personlig så ska jag börja blogga mer om mitt mående.

Jag har påbörjat inlägg flera gånger som jag inte färdigställt och som jag inte publicerat. Det är svårt. Jag har ofta inte hjärnan med mig så pass att jag kan få ihop bra inlägg. Inlägg som någon skulle fatta. Koncentrationssvårigheter är en del i depressionen och något jag drabbats hårt av. De mer avancerade inläggen jag skrivit i bloggen är skrivna under lång tid.

Idag mår jag inte så bra. Från det att jag vaknade har jag som en sjukdomskänsla i kroppen, värre än vanligt. Tänker att ni har 39 graders feber. Ni är helt darriga i kroppen, håller ni handen i luften framför er så darrar handen synligt. Ni vill inget annat än att krypa ner i sängen igen eller i soffan och glo på fultv hela dagen under ett täcke. På sin höjd lunka till kylskåpet för att se om det finns något ätbart som inte kräver någon ansträngning. Samtidigt som kroppen känns som den har blodsockerfall och du vill inget annat än att en påse smågodis plötsligt ska uppenbara sig framför dig.

Ungefär så känns det idag.

 

2 thoughts on “Deppblogg?

  1. Jag tycker att du tänker helt rätt vännen. Du behöver ju bearbeta ditt ”tillstånd” och jag tror att en del i det är att skriva av sig. Tycker inte alls att du ska känna det som om du ”gnäller”/beklagar dig. Det MÅSTE du få göra.

    Styrkekramar och kärlek till er alla, men extra mycket till dig!

  2. Håller med Jennie! Din hälsa är en Stor del av familjens återställande. Blogga på ett tag och känn efter om det ger något positivt tillbaka, om inte….då kan du ju lägga ner, men om det känns bra så ÄR det ju bra!
    Styrka och kärlek

Kommentera

