23 december

Kvällen före julafton. Klapparna är lagda både i barnens julstrumpor och under granen. Och i påsen om ska med till farfar sen. Det har varit en lugn upptakt till julafton. Tur det för jag är verkligen inte på topp. Huset är långt ifrån städat. Knäcken blev för mjuk och pepparkakshuset blev klart så sent som idag. Men laxen är gravad och två olika sillar är fixade, apelsin- och senapssill (galet god) och pepparrot- och citronsill. Barnen har fått göra ett julgodis i alla fall, smält choklad med flingor och minimarsmallow iblandat, gott och enklast möjliga.

Jag mår rätt sunkigt, tur att jag har världens bästa man som låter mig låsa in mig i sovrummet för att få vara lite ifred och ta igen mig. Jag hoppas att jag mår dåligt pga nedtrappningen av medicinen och att det är övergående. Ändå är jag faktiskt inte så stressad över allt som jag vanligtvis hade velat ha gjort (typ städat). Det känns okej. Rätt okej.

Vi har inte heller skickat julkort som jag tidigare skrivit, men jag har ännu inte kommit mig för att sätta in pengar på Maltes kamp, men det ska jag ju självklart. Jag har heller inte betalt mina räkningar den här månaden. Men ska. Sen.

God jul!

3 thoughts on “23 december

  1. Det gör så ont att höra att du mår så jävla dåligt Helena, hoppas att du snart ser något ljus och att det vänder. Och du…. du är en alldeles fantastisk MAMMA och det behöver inte vara jätte städat bara för att det är jul, det finns viktigare saker att fokusera på.
    Ha en riktigt god jul och många kramar till din fantastiskt fina familj.

  2. Jag är glad att det är en bättre jul för er i år än förra året. Samtidigt är jag ledsen att du inte mår bra! 2014 måste blir ditt år Helena, jag önskar mig det i julklapp! Stor julkram till er alla! Åsa med familj

  3. Det där med ett städat hem är väl ändå lite överskattat, eller…..😉
    Och förresten har jag fått veta att det inte är damråttor vi….eh…jag har hemma, utan Änglatofflor.

Kommentera

