Igår

Igår var det dags för den årliga turen till pengaslukande och migränframkallande Gröna Lund. Men vad gör man inte för sina barn? Förra året blev det ingen tur dit för Malte, han hade alldeles för ont i benen. Vi gamblade lite och tog inte med oss vagnen, vi använder den knappt längre, men kanske hade det varit en bra idé att vi haft med den igår. Malte orkade hela dagen men vi tog några extra sittpauser för hans skull och fick även bära honom lite ibland. Men mest njöt dom!

20130723-133919.jpg

Syskonbusarna i mammas favorit Tuff-tuff-tåget.

20130723-133930.jpg

Mamma, det smakar som maräng!

20130723-133945.jpg

Malte blir buren en stund i kön till Lustiga huset.

20130723-134012.jpg

FEI, hela sockervadden slank ner.

20130723-134028.jpg

Veteranbilarna åkte Malte både en och två och fem, sex gånger.

5 thoughts on “Igår

  1. Hallå där! Tack för titten hos mig! Jag har varit inne och läst hos dig och både grinat en skvätt och haft stort leende på läpparna. Jag kan inte föreställa mig vad ni gått/går igenom bara ana…en förälders värsta mardröm, eller näst värsta! Jag hade själv en tuff period för 6 år sedan, vet inte om du såg det i bloggen, men då bröt jag ryggen och blev förlamad från midjan och ner, så jag vet vad det innebär med stor sorg, kämparanda och även glädje i vardagen…och jag fullkomligt älskar Grönan! Med rulle får man gå före i alla köer, ( det gäller typ alla funktionsnedsättningar ) Jag älskar ber&dalbanor och jag och barnen hetsåker när vi är där! Vi får nämligen även åka tre varv! 🙂 hihi…kanske inget för den som lätt får migrän! Hoppas resten av er sommar blir härlig, vi tittar in hos varandra igen! Kram Charlotte

Kommentera

