Njut av stunderna

Idag för ett år sedan slutade Maltes ben att fungera. Önskar jag inte hade datumet i huvudet, men det är svårt att ignorera. Och dagen efter, fredagen den 13 juli 2012 blev vi sen inlagda för första gången.

Jag kan inte släppa tankarna på våra Q84-vänner. Och tyvärr har en av mina trogna läsare idag fått jobbiga besked och kommer dessvärre få tillbringa en massa tid på Q84 också. Jag tänker på alla er som måste tillbringa sommaren på sjukhus och hantera jobbiga besked. Vi var precis där förra året. Jag avskydde allas sommarbilder på facebook. På solnedgångar, på barn som badade, på vad som åts och vad som grillades och dracks. På älgar, på stränder, på kossor i hagar, på glasskladdiga barn. Det visade precis vad vi gick miste om. Sommaren på sjukhus är om något ännu värre än sjukhus någon annan gång. Men.

Men nu känner jag mig skyldig att njuta av vårt liv. Njuta av en pigg Malte som sprang så glatt på gräsmattan i förmiddags när några av mammor på ön hade träning. Han peppade och skrek på oss att springa snabbare, knipa mer, hoppa högre och sprattla mer. Mitt hjärta vilken resa du gjort!

Mitt hjärta är tungt. Jag har svårt att inte tänka på er som kämpar så hårt. Min ork är sådär. Men nu ska jag och Malte gå ner till öns lilla strand och njuta extra av sand mellan tårna, Mälarens vatten, solen, vinden och att vi är här och inte på sjukhus.

Kärlek till er alla och massor av extra styrka till er som behöver det. Njut av stunden när ni kan.

4 thoughts on “Njut av stunderna

  1. Ja, det är verkligen tragiskt att vi måste stå ut med allt jobbigt som händer! Men som sagt, jag håller med och ni är verkligen skyldiga att njuta varje stund nu och ta hand om varandra. Vi skickar styrkekramar till vår gemensamma vän! 😦

  2. Jag gör allt för att påminna mig själv att njuta av varje värdefull stund med familjen trots att jag just idag går på knäna efter flera nätter med 2-3 timmars sömn pga pigg och hungrig bebis. Vi är just nu lyckligt lottade och skyldiga att ta till vara varje stund och njuta till 100%!

  3. Jag minns också den här tidpunkten förra året. De ofattbara orden du skrev. Gläds dock över dagsläget för Malte.

    Skickar massor av kramar till hela familjen.

Kommentera

