Schas virus schas!

Nä jag är inte alls orolig för att Agnes har cancer. Faktiskt, verkligen inte. Men något är det. Kanske bara ett virus men ett förskräckligt envist och dumt ett. Nu går hon in på 11:e dygnet med feber. Inte dygnet runt, hon vaknar oftast rimligt feberfri (36,8-37,5) men sen tickar det sakta uppåt och peakar någon gång runt middagstid eller under kvällen. Idag 38,1 igår 38,4 för några dagar sen över 39 och närmre 40.

Hoppas det betyder vad jag tolkar det som – att viruset är på väg ut ur hennes kropp. Men hon är trött, hon är sliten, hon har ett rysligt humör emellanåt, hon är uttråkad och hon är matt. Och jag förstår henne så väl.

Snart två veckor utan riktig lek. Utan bad, spring i vattenspridaren, spring och stoj, inga middagar hos grannen, fikade bara på grannens gräsmatta på nåder, inget hopp i studsmattan, inget bus med mammorna under deras träning, inte mycket kul alls för en 6-åring på sommarlov. Hon vill inte göra fler pärlplattor.

Jag gillar inte hur den här sommaren börjar, för mycket liknar den förra. Feber som inte ger sig, läkare som säger virus, vi som funderar på om det verkligen är så. Även om min hjärna fattar så säger min kropp något annat. Oro. Oro.

Vi får boka om besök, ändra våra planer, men det är okej. Bara Agnes blir frisk nu!

One thought on “Schas virus schas!

  1. Ja, schas med viruset nu!!!
    Förutom ett jobbigt ben-cirkel-pass så tar jag med mig ett litet återhämtnings-kit till Agnes, ses 10.00 i morrn!! Kram!

Kommentera

