Lugn med tungt hjärta

Sista dagen på förskolan någonsin för Agnes i onsdags. Hon verkade inte sentimental alls men tramsade mer än lovligt när hon skulle säga hejdå till bästa fröken M. Agnes känner sig verkligen klar med förskolan och ser så mycket fram emot skolan i höst.

Maltes sommarlov började ju också i onsdags. Han byter avdelning efter sommaren och det kommer att bli jättebra. MEN han lämnar tre fantastiska pedagoger som både han och jag tycker så mycket om. De har varit otroligt hjälpsamma, kärleksfulla, förstående och stöttande under hela det här året. Och de gav mig och Uffe en present i onsdags. Så gulliga att man bara vill gråta.

Jag känner lugnet. Jag är så där duktig att jag väljer att ta en sak i taget. Inte stressa över allt som inte är gjort och alla planer jag har för trädgård och hus. Jag har planterat goda örter i krukor och även vackra blomster som jag njuter av när jag tar en kaffe på trappan. En lavendel som jag sniffar på både nu och då. Den här sommaren är för återhämtning.

Dock är mitt hjärta tungt. Tanken vandrar om och om igen till Q84. Livet är inte rättvist. Fuck cancer!

20130620-213214.jpg
Tacksam.

2 thoughts on “Lugn med tungt hjärta

  1. Duktiga du! Skönt att höra att du tar dej tid att bara vara!
    Sommar är en bra tid för återhämtning 🙂
    Varmaste sommarkramar till er och era vänner på Q84.

Kommentera

