Bästa mammorna

För många år sen dundrade jag in i den ökanda väggen. Då lärde jag mig många saker. Bla insåg jag att vissa människor tar ens energi och andra kan man tanka energi hos.

Det är ofta enkelt att reda på vem som är vem.  Är du full av energi när du träffat/pratat med en person/personer eller känner du dig lite urlakad?

I eftermiddags när jag hämtat mina två hjärtan på förskolan tog vi oss till en lekpark i närheten. Där dök snart två av mina allra bästa energivänner upp med sina barn. De bästa mammorna! Vi är sju stycken Tullingemammor som lärde känna varandra när våra 09:0r var bebisar och vi gick en kurs som hette Bättre föräldraskap (därför kallar vi oss Bästa mammorna). Vi var väldigt öppenhjärtliga under kursen och fick en otroligt fin sammanhållning. De här vännerna är fantastiska och ger mig så mycket energi. Och det allra mest underbara är att alla känner likadant. Energin sprudlar när vi ses, det spelar faktiskt ingen roll vad vi gör. Vi har delat mycket glädje men även ångest, oro och nu sorg.

I eftermiddags fick jag energi. Kanske är det därför jag ikväll känner mig så lugn. Dricker ett glas vin (händer rätt sällan kan jag säga) och äter ostbågarna som blev över när barnen (läs Agnes) gjort sitt i skålen och jag känner mig lugn. Eller är det för att jag vet att jag får träffa några av dem imorgon igen? Wohoo!

Love you!

7 thoughts on “Bästa mammorna

  1. Kärlek som är så varm och värdefull!
    Jag har sån tir som har er, särskilt nu! Känner mig oerhört lyckligt lottad som fått lära känna er/dig!!!

  2. Underbart med sådana vänner 🙂
    Önskar alla ”Bästa mammor” en lugn och skön vår, full av energi!
    Kram Sussie

Kommentera

