Omvända roller

Agnes magonda ger inte med sig. Vi har börjat ana ett samband  mellan mjölkintag (även laktosfri) och ont, så nu dricks ingen mjölk, ingen grädde, yoghurt eller glass. Nytt läkarsamtal imorgon och till bästisens kalas idag där det kommer serveras gräddtårta ville hon istället ha med sig en skål med minimaränger. Skönt att vi inte slipper sockerchocken i alla fall.

Det roliga är ju att nu när det är synd om Agnes så får Malte massa extraont överallt också. Tycker inte han att han fått nog med uppmärksamhet?

Mina små hjärtan!

6 thoughts on “Omvända roller

  1. Vi började idag så ingen förändring ännu. Vad vi kunnat läsa oss till är att det tar ca en vecka att märka förbättring och då tror jag att vi måste utesluta allt. Men vi avvaktar samtal med läkaren först.

  2. Kan barn få magkatarr? Stressmage som kan fås via virus… Vår Frida klagar på magont och jag undrar om hur det funkar…jag har ju lätt att få det själv om jag inte dricker min aloe. Dags att surfa. Hoppas Agnes mår bättre snart – stackare!

    • Jag vet inte. Men läkaren Agnes varit hos (med pappan) vet om vår situation med Maltes cancer och vet även om hennes plötsliga rädsla för en massa saker. Har inte hört dem prata om det direkt men visst har vi tänkt att magontet kan vara all oro och stress. Solklart svar måste jag säga. KRAM

  3. Min son är mjölkallergiker och han mår så mycket bättre på mjölkfri kost, rinnsnuvan försvann, magontet, dom lösa avföringarna och hostan, Hoppas ni får rätt hjälp till Agnes och läs innehållsförteckningen på paket noga tex maränger som man tycker är socker och äggvita innehåller skummjölkspulver 😦
    Kram och Hoppas det går bra

Kommentera

