Nu måste vi börja leva lite

Redan förra veckan när vi hade alla undersökningar, ville Malte att vi skulle ta med rullatorn och lämna tillbaka den till sjukgymnasten M. Så det gjorde vi. På senaste tid har du mest fungerat som redskap för barnens lekar. Hejdå rullator!

Idag hade vi besök hos sjukgymnasten. Malte gick på tå, gick på häl, stod på ett ben och det andra benet, hoppade, sparkade boll och lite annat. Hon konstaterade att han rör sig som en rätt normal 3-åring. Woop woop! Han är fortfarande lite svag, speciellt i vänster sida, går inte själv i trappor men utvecklas varje dag. Vilken otrolig utveckling han har gjort. För några månader sen kunde han inte gå. Nu springer han, hoppar och dansar. Mitt hjärta.

Idag fick Malte en ny kompis också. Min vän Å såg mitt rop på fikasällskap på Facebook och kom över med sin son E. Ett halvår yngre än Malte och lika mjuk som Malte är och de fann varandra. M behöver verkligen komma igång och leka med jämnåriga. De var så söta och mammorna hann faktiskt prata lite.

Imorgon ska vi på utflykt Malte och jag, på museum ska vi med bästa gudmor E. En lunch och fika hinner vi nog med också. Skönt att känna att vi kan ta ut Malte bland folk igen. Även om jag hoppas (och tror) att det inte är så mycket folk där. Skräcken för influensorna finns ju trots allt där. Men nu måste vi börja leva lite igen.

20130131-215920.jpg

8 thoughts on “Nu måste vi börja leva lite

  1. Tack för att vi fick komma med så kort varsel! Ja, det var en fröjd att se de två tillsammans! Erik har pratat om Malte hela dagen och om att vi ska åka dit igen snart! Så mysigt att få fika med dig en stund också vännen och få prata för det tycker jag också vi hann med trots två små närvarande. Jag är grymt imponerad av Maltes framgång och utveckling, så starkt!! Stora kramar Åsa

Kommentera

