Blingo blingo!

Jag känner ett sug efter att komma igång och jobba igen. Att känna mig lite normal  igen och göra vardagliga saker. Dock är jag nog mer sugen än jag kommer att orka. Jag har svårt att göra saker lite lagom och går gärna all in när jag väl jobbar. Tänker, klurar och fixar för att det ska bli bra. De bästa idéerna kommer ofta till mig i duschen eller när jag ska sova. Eller på hundpromenaderna.

I lördags hade blingo kickoff och jag fick träffa många av mina härliga vänner och kollegor som är utspridda över hela landet. Vi fick även en stund med våra två fantastiska gästdesigners, Hanna Hedlund och Martin Stenmarck som även sjöng den vackraste, vackraste sång. Inte ett öga var torrt och definitivt inte mitt. Ta dig en stund och lyssna på denna, lyssna på texten. http://www.youtube.com/watch?v=W79c1rZPHyI

Det var en lång dag för oss alla, bitvis väldigt känslosam för mig och jag var galet trött när jag åkte hem. Men samtidigt inspirerad och full med energi och så mycket vilja att sätta igång. Att vara säljledare på blingo är nog det roligaste jobb jag haft.

Men så fort jag kom hem och höll Maltes hand igen så kommer tunnelseendet. Och speciellt under måndagen och tisdagen när vi haft de intensiva dagarna på sjukhuset så ser jag bara det som är precis framför näsan. Jag kan inte tänka på annat än oss. Löser matfrågan när det är dags för mat, ingen framförhållning. Tunnelseende och dålig på att planera. Det är inte riktigt jag. Inte alls. 

Nu är dags att beställa kläder till kollektionen och fixa och läsa på inför den kommande blingosäsongen. Jag kommer behöva vara pigg och ha tyst omkring mig för att kunna ta in all information och ta beslut så som S eller M, blå eller röd. Det ska bli kul. Jag kanske tom ska ta mig ut till kontoret. Där har jag inte varit sen i juni.

Men jag känner att vardagen är på ingång. Den är så välkommen.

9 thoughts on “Blingo blingo!

  1. Så skoj att du hittat ett jobb du trivs så bra med:) Klart att det är svårt att fokusera med så myckey sake ri huvudet men du kommer igen!!! Kram Åsa

  2. Herregud vad jag gråter efter att ha lyssnat på Besvärjelser och läst texten. Våra älskade ungar!!!

    Inspirerande att läsa om din arbetslust!

      • Är det inte den de sjunger som ledmotiv till ”2010”, den där dokumentären där de följer barn som är födda 2010 (de ska ju följa dem under 10 år har jag för mig..)

  3. Underbar sång!!
    Vad härligt att du känner dig taggad att börja jobba. Kör på i lugn takt så ska du se att det kommer att gå lysande.

    Kram till dig och fina familjen!

  4. Ja, tårarna rann sannerligen!! Var så underbart att träffas! Tycker mycket om dig och tänker massor på dig! Unna dig en låååång stund på kontoret. Kram

Kommentera

