Nytt känns bra

Trots att Malte faktiskt inte är friskförklarad än, utan bara färdigbehandlad enligt ett schema han ‘borde’ vara frisk efter, så känns livet lättare. Att den sista behandlingen var precis innan jul, att det varit massa ledigt för hela familjen sen dess och att det blev nytt år nu gör att jag kan se framåt på ett annat sätt än jag gjort på länge. Jag har fått ny energi. Jag är fortfarande inte tillbaka som förr, men jag orkar tänka framåt, orkar göra planer, orkar laga mat, orkar gå med hunden, orkar känna att det här verkar ha ett slut. Funderar också på hur jag ska börja ta hand om mig själv igen. Jag skulle verkligen behöva en total makeover och en månad eller två eller tre på bootcamp.

Vi orkar ta tag i saker här hemma också. Vi var tvugna att köpa ny säng till Malte och då passade vi på att handla lite andra möbler också. Mer förvaring, nu ska det bli ordning. Ny soffa beställd, vi har aldrig riktigt trivts med den vi har nu och nu är det dags. Inte vänta. Nu när vi orkar. Tror jag kan få mer energi av ny ordning här hemma också. Nytt känns bra i det här läget.

Sen vill jag göra fler planer för resor och semestrar och ledig tid hela familjen. Men en sak i taget. Först ska vi tillbaka till en hederlig, vanlig, tråkig vardag.

20130102-223651.jpg  20130102-223724.jpg

Massor av förvaring. Samt Agnes och Malte som provligger Maltes nya säng.

9 thoughts on “Nytt känns bra

  1. Åh vad härligt att höra att du känner att orken så smått börjar komma tillbaka. Nya saker lyser oftast upp tillvaron.
    Planer framåt gör också att tillvaron känns lite lättare. Ledsen att promenaden inte blev av ikväll, men vi får planera in promenader lite regelbundet nu när ledigheterna tar slut.

    Styrkekramar ❤❤❤

  2. Tänk va bra det är med nytt år. Verkligen genialisk mental grej. Bara att mörkaste dan för denna vintern är passerad. Fantastiskt skönt. Jag blir så glad av att läsa att ni har lite energi och verkar hemma. Det här blir ett bra år!

  3. Underbart Helena! Tror också nytt är bra. Hoppas du snart kan få inte så lång bootcamp men kanske några dagar… Kram, tänker på er!

  4. Underbart med ny energi…….!
    Hejja Helena, det tar sin tid, men du är strax tillbaka på banan!
    Kramis

Kommentera

