Cocoona

Denna sista kur åker jag hem en natt för första gången. Tanken var att jag skulle hinna lite grejer hemma (typ slå in julklappar) i eftermiddag innan jag hämtade Agnes men jag har ingen ro när jag kommer hem så här. Halva familjen på sjukhuset, Agnes på dagis och jag helt ensam. Hela kroppen skriker att det är fel.

Så jag hämtade Agnes istället.

Men även att vara hemma bara vi känns så fel. Jag vill bara tillbaka till Malte sida. Där jag har koll på honom. Agnes däremot säger att hon vill att Malte ska få feber så att han inte får komma hem imorgon. Hon tycker det är jobbigt när han är hemma säger hon. Men hon såg väldigt glad ut senare när han ringde. Men jag förstår samtidigt Agnes reaktion och hoppas att vi ska ha möjlighet att ge henne ännu mer egentid framöver.

I julhelgen vill jag bara cocoona med min familj, alla fyra (fem med hunden) under samma tak. Men jag byter gärna tak lite då och då, bara inte till något sjukhustak.

3 thoughts on “Cocoona

  1. Snart är ni samlade igen hemma och får landa efter denna berg o dalbana och samla nya krafter, inga mer sjukhus tak ! Varmaste kramar till er alla

Kommentera

