Kändistomtar

Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nä för det är första dagen på Maltes sista cellgiftskur.

Men det var även lilla bebisen Os begravning idag. Tänker på er. Livet är inte rättvist.

Här idag har det gått ungefär som vanligt. Det känns som vi kan det här nu. Han var extra ledsen idag inför att sätta nål men han är så modig mitt hjärta. Trotsar sin fruktansvärda rädsla för den där galet stora nålen, han skriker och gråter men han ligger still fast han är så skräckslagen. Alltså, jag kan inte beskriva hur stor och tjock den är. Brutal. SUPERMALTE!

Agnes och jag hann med lite kreativitetet med Målarverkstan och Malte hann få besök av clownerna innan vi begav oss till Lekterapins julhappening i förmiddags, kändistomtar. En hel drös kända svenska personer med Kristin Kaspersen som organisatör sjöng lite för oss, delade ut julklappar, skrev autografer och ställde upp på fotografering.

Våra barn var dock inte så impade, när de fått sin present så lekte de hellre i doktorshörnan. Kanske var de tom lite besvikna på att det inte var några riktiga tomtar som kom. Molly Sandéns, Tobbe trollkarls och Nassims autograf ville de ha men Agnes tackade nej till Pernilla Wahlgrens. Pernilla bara skrattade för hon inser ju att en femåring inte har någon koll alls på henne. Så himlans juste av dem att ställa upp och för oss ett kul avbrott i den träliga sjukhuslunken.

Bästa gudmor E kom med fika i eftermiddag, hjälpte mig och Agnes att spela Uno, sen middag och adventskalendern och sen tack och godnatt. Agnes har som vanligt som roligast när det är dags att gå men med lite mutor gick även det. Personalen är förövrigt så himlans bra här, för andra eller tredje gången, så engagerade de Agnes och ett annat barn här i att hjälpa till att städa ett rum. Barnen får plasthandskar på sig, får en hink med vatten och trasor och får sen gå loss på rummet tillsammans med personalen. Hon tycker att det är SÅ roligt. Hon fick även vara med på någon hemlighet i det andra köket, om de bakade, lagade mat eller vad de nu gjorde vet jag inte men Agnes älskar att få hänga med personalen. På dagarna hinner personalen inte med sånt men ofta på eftermiddagarna och kvällarna finns lite mer tid för lite roligheter.

Malte slocknade fort idag och jag ska försöka snart jag med, jag är inte helt piggelin och sov ruskigt dåligt natten som gick. Jag är själv med Malte här imorgon och det brukar kräva sitt tålamod och energi. Och kaffe.

20121217-210239.jpg

8 thoughts on “Kändistomtar

  1. Knasig blandning med tomtekändisar, nålskräck och sorg. Mentala bergochdalbanor v rang. Hoppas du får sova inatt. Kram och god natt!

  2. Grymma, grymma Malte, jag såg Sandras fina meddelande till er på facebook och vill bara skriva under på det! Jag skickar många varma tankar och kramar till er alla Helena och ni finns ofta i mina tankar!

  3. Tänker på er!
    Tusen och åter tusen kramar m styrka och kärlek till dig och fina familjen. Dock får Malte en extra portion kramar denna gång. Lilla, stora modiga Riddar Malte. Du är min hjälte ❤

  4. Åh, va härligt att det är sista kuren!! Malte – där kan man snacka om en RIKTIG superhjälte!! Ofattbart hur duktig han är!! Hoppas innerligt att allt detta är något som hans hjärna kan förtränga i något djupt mörkt hål så småningom.
    Va härlig personal som tar hand om barnen/syskonen så fint. Och så är det väl alltid, oavsett vart man är, på något magiskt sätt har de alltid roligast när man ska hem….
    Hoppas efterdyningarna inte blir allt för hemska och att ni får en underbar jul. Måste vara härligt att vara klara med sista kuren innan julen. Börja ett nytt år utan massa kurer.
    Många kramar till er allihopa

Kommentera

