Bolibompa

Idag tittade vi på ett av barnens favoritprogram, Barn på sjukhus. Det handlade om Lisa som har/hade en tumör i hjärnan.

Agnes kryper efter ett tag upp i min famn och jag kan inte låta bli att gråta lite. Stackars Lisa som trots allt är så stark och kämpar så otroligt. Beundransvärd.

Så slänger jag en blick till höger i soffan och ser på min son. Min son som har precis lika lite hår som Lisa. Insikten slår ner som en bomb. Min son har cancer. Hur hände det här? Hur är det möjligt? Hur drabbades vi av det som ”bara händer andra”? Sånt man bara ser på tv?

Man kan ju tycka att jag inte borde bli så förvånad men jag lever nog lite i ett töcken fortfarande. Tar inte RIKTIGT in allt. Skulle förmodligen inte orka då.

8 thoughts on “Bolibompa

  1. Tittade på det med barnen med, vi pratade om Malte och nu gråter jag igen…
    Tycker det är för jävligt……så jävla orättvist.
    Fina ni och alla som ska behöva genomlida detta. Fuck cancer!!

    Kramar ❤

  2. Ja ibland slår verkligheten till som en ”käftsmäll”………
    En del av oss åker på mer stryk än andra, men det visar sig också att vissa av oss står pall för mer än vad andra gör. Både vi själva och omgivningen undrar hur det går till, hur vi orkar? Jag vet inte…..men jag tror att det är just förmågan att ”stänga av” i vissa lägen, och acceptera läget, som gör oss till överlevare!
    Hejja Malte!
    Hejja Helena!
    Kramis

    • Stor kram till dig Sussie. Vi skrotar 2012 gemensamt tycker jag och ser fram emot ett fantastisk 2013.
      Kom gärna och besök oss snart, det var så härligt att ha din fina A här förra helgen.

  3. Jag grät så det skvalade och barnen fick nästan trösta mig…. Jättefint och rakt reportage tycker jag!

    På kvällen ringde min mamma och berättade att läkaren hittat en knöl i ljumsken på min pappa som de ännu inte vet om det är bara en reaktion för att han har en inlammation i höften (ska höftopereras) eller om det är JÄVLA cancer… Vi måste avvakta en UL…. Det är lite för mycket cancer just nu!!!

Kommentera

