UTVISAD!

Ge mig en 5,5-åring som påbörjat sin förtonår är allmänt arg, ovillig och humörig.
Ge mig en 3-åring med lite lagom treårstrots.
Lägg till lite cancer.
En familj i kaos.

Ikväll utvisade jag mig själv till övervåningen. Borde man inte vara utvilad när helgen är över?

Vi var och tog stick i fingret i förmiddags. På Q84 för att det är helg. Cancern tar liksom inte hänsyn till helger eller högtidsdagar.

Efter några timmar ringde de när vi var på födelsedagskalas. Tyvärr var neutrofilvärdena fortfarande låga, 0,8, så ingen kurstart imorgon heller. Nytt stick i morgon och ev kurstart på tisdag.

Så vi ligger kvar i startblocken. Hunden är redan hos hundvakten. Jag ska lägga ner de sista kläderna i resväskan och kolla igenom necessären också så är vi helt startklara. Men så länge ska vi väl försöka fortsätta något sorts liv.

3 thoughts on “UTVISAD!

  1. Fy farao vilka mentala utmaningar att hela tiden behöva ”köpa läget” för nya scenarior. Denna konst ”att köpa läget”.. är väl det du och dina barn trotsar mest mot. Vill inte – vill inte – vill inte…!
    Hur många omgångar behandling till är prognosen på just nu? Fy för att få till lite julplanering i denna cirkus. Köpa läget…blä… Hoppas du får sova inatt! Kram M

  2. Jag hör och känner din frustration, ilska, sorg, ja..alla dina känslor. Men jag hör och ser också din styrka, kärlek och vilja. Helt rätt att ta egen tid på övervåningen, det behöver vi alla då och då, just nu har även jag utvisat mig ..till soffan..! Kram!!!!

Kommentera

