Häxnäsan

Idag orkade Malte åka med till dagis. Agnes hade bråttom dit för de skulle ha Halloween-fest och hon klädde ut sig till ängelprinsessa. Till Malte rotade jag fram en lurvig orange häxhatt och en stor ful häxnäsa, han ville ju också vara lite utklädd. Sen har en av pedagogerna på hans avdelning på förskolan en häxnäsa som hon tar fram ibland och han ville naturligtvis visa sin.

Nu var det rätt länge sen vi var där så han var inte så kavat och lekte bara själv. De andra barnen kommer fram till honom men han leker inte med dem.

Det var först mot slutet som han ville ta fram häxnäsan och då ville han även ha sin hatt. Det såg rätt roligt ut när han satt och lekte.

Och jag fick en riktigt trevlig timme med kaffe, hembakt biskvi och massage. Tack bästa M!

20121026-151808.jpg

Redo för dagis

20121026-151829.jpg

Sötaste häxan ever

11 thoughts on “Häxnäsan

  1. ÅHHH mina fina kusiner!!! Eller ska jag kalla dem kusyskon (blandning mellan kusiner och syskon)? Bor ju trotts allt hos er ibland! Måste komma upp och hälsa på nu när jag blivit frisk ❤

Kommentera

