Låna energi

Jag vet ju det sen tidigare, men har blivit påmind nu igen.

Energi man använder utan att ha , får man betala tillbaka med ränta. Tex när man blivit utbränd/utstressad brukar man får höra att man måste minst ta den tiden man använt för att stressa upp sig, vilket brukar betyda år, för att återhämta sig. Omöjligt men nödvändigt.

När vi är på sjukhuset är ”man” aktiv hela dygnet. Uffe verkar kunna sova sig igenom att personalen smyger sig in och kollar Malte samt byter giftblöjorna på honom varannan/var tredje timme, men jag gör det då inte. Bara känslan av att främmande människor klampar in flera gånger när jag sover gör att sömnen blir sådär. Jag har så ont i kroppen och knaprar Ipren nästan från att jag kliver över dörren på sjukhuset. Spänd är bara förnamnet.

Jag bara undrar, när ska ”man” lyckas återhämta sig?

12 thoughts on “Låna energi

  1. Känner igen det du skriver. Pipande pumpar, saturationsmätare som lossar, kontroller och mediciner på fasta klockslag, springande personal på salen. Vi lever en annan sorts vardag, helt enkelt.

    Om du kommer på hur man återhämtar sig får du gärna dela med dig, för det undrar jag också. 😉

    Kämpa på!

  2. Är kommande vecka lika full av undersökningar och bilresor? Ja du hur ska ni hitta energi för detta?

    Om vi gör så här. Så fort du behöver påfyllning av energi så blundar du och känner efter uppe på huvudet upp mot himlen. Då laddar vi almed magiska krafter från oss alla som tänker på er och som gärna bär dig genom detta.

  3. Eftersom amfetamin inte är ett alternativ( oki inte jätteroligt) så ring närsom! Försök att bestämma dig för att ta minst 20 min för bara dig var dag!

    Ja ja inte så lärt men för något för dig! Lyssna på ett kapitel på en talbok, köp en skvallertidning med lite text så du hinner ihenom den, lös ett korsord och drick en kopp god kaffe! ( korsordet så du tänker eller försöker tänka på något annat en stund), ta en låång varm dusch?!

    J vet att det kan kännas omöjligt men försök, annars kommer jag gärna o fikar eller klipper till dina toppar!?

    Kram och lycka till imorrn!

  4. Atarax eller Propavan (både icke-beroende-framkallande) för dig på natten, så kanske du kan sova även om det springer folk i rummet? Det tror jag skulle göra mycket, sömnen gör så mycket för orken

  5. Ja kan tyvärr inte komma med några råd men kan säga att ja känner väl igen mig. Men ja fann min energi i just Coca Cola, och i energidryck. Levde nästan på redbull ett tag. Sover dock än idag väldigt lite, men de är som om kroppen tillslut klarar av att leva med mindre sömn.

    Ja vet att det inte är det Du vill höra, men ta varje stund du kan till att vila. 5 min här och där och försöka fousera på positiva saker, typ korsord, rim, ramsor mm. Allt för att tänka på annat. F

    Skickar lite kramar,tankar, styrka iaf och hoppas du finner din väg att tanka energi.

  6. Steg ett är att ta din brist på energi på fullaste allvar…..! Vägen tillbaka är lång…så mycket längre än du kan ana! Är man ensam kan man sitta och stirra i väggen en hel dag om det behövs, men du måste ha ork och energi till dina ”små troll”. Ta all chans till vila, och testa gärna Mindfulness! Mindfulness kan man utöva på många olika sätt, men när du väl hittat din grej, kan du ”varva ner” på 5 min.
    Va rädd om dej!
    Kramis

Kommentera

