Halvvägs

Vi har en bra och ganska normal helg. Urskönt och något vi alla behöver. Jag har lagt lite extra tid på Agnes, bara hon och jag, eftersom hon tydligt uttryckt att hon känner att ”vi bara är med Malte hela tiden”. Och hon har ju rätt, någon av oss är ALLTID med Malte. Vi ska dock anstränga oss nu att ge henne mer egentid med oss samt ge henne mer (positiv) uppmärksamhet när vi är alla tillsammans.

Imorgon ska hon och jag till UnderBARA BARN-mässan. Jag skulle egentligen jobbat i Blingos monter där nu i helgen men jag kände nu när helgen närmade sig att jag inte hade tid, inte ork, inte rätt inställning alls. Jag känner mig inte det minsta peppande, säljande, inspirerad eller något alls. Bara trött och i behov av att vara med mina barn. Men helt vill jag och Agnes inte missa mässan så imorgon hänger vi på låset och hälsar på mina fina och duktiga kollegor i Blingomontern, gör några klädkap där och vandrar sen vidare till barnaktiviteter och annat skoj. Det ska bli jätteroligt!

Vad gäller Malte så försöker vi återigen eller fortfarande hålla honom ifrån onödiga bakterier under helgen. Det skulle vara ett sånt bakslag om han blev förkyld eller något nu så att vi inte kan dra igång kur 4 på måndag. Nu är vi faktiskt halvvägs!

20121013-210048.jpg

10 thoughts on “Halvvägs

  1. Mysig bild!! Synd att jag inte är där imorgon, men skickar en kram här istället. Helt förståeligt att du inte orkar vara inspirerande nu, hoppas du och Agnes får riktigt roligt, hon kan åka skridskor om hon vill. SOV gott nu!!

  2. Underbar bild! Ni är fantastiska med barnen, ta bort det dåliga samvetet! Tomas har varit på Lambarö, vi hoppas avsluta inför vintern snart. Ha en mysig dag imorgon, Tomas hälsar också!

  3. Låter som om ni får tillbaka lite energi. Härligt!
    Hoppas att du och Agnes får en rolig dag tillsammans.

    Vilken underbar bild på Malte! Så härligt att se hans skrattande ansikte.

    Må så gott och ta hand om varandra.

    Kramar i tusental till er alla fyra ❤❤

  4. Så skönt att ni haft en skapligt normal helg! Justa..det är ju mässan denna helg..har totalt glömt.., och jag som bor så nära..hoppas att du och Agnes hade skoj där! Praktiskt med en egen målare därhemma.., inte något av mina barn hjälper villigt till med sånt..
    Stor kram till er och en extra Styrke kram till Malte och dig inför kur 4!!! ❤

Kommentera

