Vilka grannar!

Jag måste bara säga att vi är välsignade med toppengrannar.

Imorgon tar granne A med Agnes till förskolan nu när vi inte vill ha mer baciller än nödvändigt och Uffe har annat viktigt för sig på morgonen. Förhoppningsvis kommer Agnes studsa i kläderna, stoppa i sig frukost, borsta tänder och hår i ett huj när hon får gå med A och L till förskolan.

Doktorsgrannen kom förbi ikväll också för att prata lite. Han är bara så bra. Nu känner jag mig lugnare ang Maltes neutrofiler, att det inte är katastrof och var det någon som helst fara så skulle Maltes läkare vidta åtgärder för att få upp neutrofilerna för att kunna fortsätta cellgiftsbehandlingen.

Vi pratade även om Maltes rygg och hans ovilja och gå. Då ställer Uffe Malte mot en dockvagn och han stapplar stolt iväg. HEJJA MALTE!!!

Så nu är det bara tålamodet och frustrationen jag ska jobba med. Irritationen över att inte kunna planera ALLS och jobbet med att hålla baciller på avstånd.

I övrigt är jag i stort behov av vuxenkontakt under dagarna. Slå gärna en signal eller kom och fika om du är obacillig.

14 thoughts on “Vilka grannar!

  1. Önskade jag inte bodde så långt bort…..vill med dricka kaffe med dig 😦
    Underbart att höra att ni har så många runt er. Kram

  2. Underbart med underbara människor. Tröst och stöd.
    Hoppas att ni slipper bacillerna nu. Jag önskar att jag inte jobbade heltid, då kunde jag komma och vara vuxen med dig. Tyvärr så är hela helgen uppbokad och dessutom så drar Filip på en förkylning. Får spotta upp oss och satsa på en date lite längre fram. Ring om du vill prata bort en stund.

    Kramar// Jennie

  3. Åh, ringer så fort jag kan, vill gärna komma en stund!! Kanske finns det någon du kan prata med som är proffs?? Styrkekramar från mig!

  4. Jag och Olle kommer också gärna förbi! Tyvärr är stora pojkarna förkylda, men så fort de är på banan igen så kan vi komma!

    Skönt att höra att ni har så mycket bra människor omkring er och du är så beundransvärd att du orkar ge grannarna cred!

Kommentera

