Ont ska med ont fördrivas

Jag tror det var så han sa, min i cancervärlden insatta granne, när jag svarade på hans fråga hur det var med Malte och jag svarade att Malte är så blek och så mörk under ögonen. Han sa átt det är helt normalt att det är då det blir.

Och jag förstår det. Men det gör så ont i mammahjärtat när jag ibland ser på honom som sådär lite utifrån. Blek, mörka skuggor och bara fjun på huvudet. Tittar man närmare ser man fortfarande små (blå-) märken efter operationen för en och en halv månad sen. Märken efter infarter både på händer, armveck och på fötterna. Och ärren, de är jättefina men borde de inte ha läkt lite mer? Man ser också rester av de små små röda prickarna på huden som tidigare i veckan indikerade att trombocyterna var på tok för få. Små små mikroblödningar på min lilla bebis. Och så ett stick i fingret som inte ville sluta blöda.

Ja ont måste med ont fördrivas men det är inte roligt.

2 thoughts on “Ont ska med ont fördrivas

  1. NEJ! Ens barn ska inte se så. Orättvist! Lilla riddar Malte. Hoppas kroppen stärks och att han snart ser piggare ut.

    Nu finns ständigt i våra tankar.
    Styrkekramar

Kommentera

