Dripp dropp

Natten var bra även om han somnade på tok för sent för min smak. I natt provade vi att låta den goa nattsköterskan byta blöja (hon insisterade och påpekade att jag måste sova på natten för att orka dagen…hm) och det fungerade jättebra. Men om vi provar det igen kommer bero på vem som jobbar.

Dock är han seg idag och har haft lite förhöjd temperatur och har kräkts två gånger så vi blir kvar hela cellgiftdygnet med efterdropp. Eftersom vi började med cellgifterna igår kl 16 så är cellgiftsdygnet fram till 16 idag. Sen ska nålen tas ut och ett stygn på halsen tas bort som inte försvunnit efter operationen för en månad sen. Det lär ju bli livat. Men doktorn har ordinerat lite lugnande (och smärtstillande) innan vi gör det. Bra. Får se om det hjälper.

Sen tänker vi åka hem. Fast inte Malte för han säger att han ska åka hem på lördag. 

Jag hoppas att jag ska kunna ta igen mig lite hemma, jag är helt slut. Det sliter att vara här på sjukhuset så mycket ensam med Malte som det blivit den här gången. Eva har varit här två gånger och sällskapat och lekt med Malte. Uffe och Agnes har kommit in vid 16.30-tiden och sen åkt igen vid 19. Och bara för att pappa varit här så betyder det ju inte att jag får ledigt från chefen Malte. Och så behövs ju Agnes tas om hand och stimuleras också så att hon inte driver omkring själv i korridoren och trakasserar sköterskorna (mkt pinsam incident härromkvällen då hon KÖRDE PÅ en sköterska som stod och samtalade med en mamma med barn). Jag brukar inte hinna så mycket mer än att gå på toa ostört, duscha, gå ut en sväng och få lite luft och äta middag.

Nu längtar jag hem till mitt kök, mitt kaffe, mitt kylskåp, min soffa, tystnad, luft, min säng och lite egentid. Zzzz. Och få sova utan att människor smyger in i mitt rum.

12 thoughts on “Dripp dropp

  1. Förstår att det är jättejobbigt, du är oerhört stark som orkar. Jag hoppas att det sista går som det ska idag och att du snart får njuta av ditt kök, kaffe, kylskåp, soffa, tystnad, säng mm och att du även får lite egentid. Det behöver du verkligen vännen! Stor kram 🙂

  2. Du tappra kvinna! Här kommer lite kraft och kärlek så du orkar hålla ihop tills ni är hemma. Det låter kämpigt och jag börjar verkligen förstå behovet av Ronald McDonald hus vid barnsjukhusen. Tror jag? Kram Malin

  3. Jobbigt, jobbigt, jobbigt! Hoppas det vänder för Malte och att du får tid att återhämta dig.

    Styrkekramar

  4. Jag har läst mig igenom hela dig blogg i kväll och gråtit floder!
    Vill bara skicka mina allra varmast hälsningar till hela er familj
    Kram

  5. Vilken underbar nattsköterska!! Hoppas Malte är lite piggare imorgon och att ni/du får lite vila därhemma. Jag är hemma i helgen, kan komma och fixa nåt.. dammsuga/vika tvätt, tända grillen (hm..fiskpinnar är kanske inte så lättgrillade förstås..), lära känna era barn lite bättre :-). Kram, hälsa de dina!!

  6. Vilken underbar och förnuftig nattsköterska! Håller tummarna att det finns fler av henne så du får din viktiga sömn! Sömnen behövs för din och Maltes skull! Hoppas ni snart är hemma igen! Kram

  7. Vilken klok nattsköterska! Men sim du säger så får du väl ändå ingen sammanhållen sömn då personalen smyger in i rummet då och då… Önskar jag som utomstående kunde avlasta dig men jag gissar att chefen Malte inte skulle acceptera att mammas ridkompis helt plötsligt skulle dyka upp..:-D 😉 Kan bara föreställa mig att andningspauserna med egentid då du kan tanka energi blir extra viktiga!

  8. Förstår att det tar på krafterna. Skönt om det funkar att sköterskan byter blöjan på natten, men klart jobbigt att nån smyger in på natten…….det lär väl inte vara nå´n ”hunk” som smyger in och förgyller dina drömmar……om så skulle vara, ”se men inte röra”….. 🙂
    Kram på dej

Kommentera

