Dansa – pausa

Malte är inte lika piggelin idag. Han sov gott i natt även om jag bytte 387 st giftkissblöjor. På med handskar, ta bort blöja, ner i påse, förslut. Torka torka, sätta på ny blöja. Snälla nattsköterskan tar han om blöjpåsarna som jag kastar från sängen mot dörren så jag slipper gå upp med dem (hennes idé, antar att jag inte är första föräldern som får den tjänsten).

Han ville inte ha någon frukost. Bara lite chokladnäringsdricka. Tyvärr kom den upp sen i Maltes första cellgiftskräk. Sen kom en kräk till. Sen fick han sin illamåendemedicin och sen har det varit lugnt på den fronten.

Dock är han mycket mer medtagen idag. Har två gånger bett om mat men första gången tog han bara en liten fiskpinnebit och den andra gången tre tuggor. Och nu sover han. Skönt.

Han får gärna sova en stund till för jag har blivit lovad ett besök av läkaren snart. Har varit tunt på den fronten den här sjukhusvistelsen. Överhuvudtaget är jag inte imponerad av vården den här gången. Tycker mig förstå att det har varit struliga dagar för personalen och väldigt många patienter, så jag hoppas att det är bättre nästa gång vi kommer in.

Vi har varit en sväng ner till lekterapin trots att jag först tyckte att han var för  hängig. Men han piggade på sig där nere och ville inte gå tillbaka till avdelningen sen. Dock orkade/ville han inte cykla idag trots att jag och sjukgymnasten Maja försökte locka honom till det. Dock ville han prova och gå lite själv och lite senare stod han helt själv utan stöd. Han vågade sig tom på att dansa (läs röra lite på armarna) lite men andra gången han gjorde det så föll han. Men jag tog emot honom och sen vågade han prova att dansa en gång till. Modiga Malte!

15 thoughts on “Dansa – pausa

  1. F-n vad trist att du/ni inte fått träffa läkare och att vården varit på minus.., att det ska vara så svårt att förstå för våra makthavare att det behövs mer pengar till vård och omsorg så att så många som möjligt ska få må så bra som möjligt..!!
    Kom det någon läkare till slut?
    Ja, Malte är modig han!!
    Kram!

  2. Verkligen strongt att prova igen, inte många som skulle våga, men tur att fina mamman tog emot, nån att lita på <3. Kramar i massor, hoppas ni slipper mer kräk

  3. Vad duktig han är. Fick ni komma hem idag? Hoppas det så han kan fortsätta dansa hemma i vardagsrummet. Hoppas verkligen att det blir bättre nästa gång. Tänker på er hela tiden! Stor kram till hela familjen

  4. Så skönt att höra att han kämpar och vill!! Det är bra med stark vilja 🙂
    Och tur att det inte blev mer kräks, hoppas han håller den linjen (för mammas skull om inte annat ;-))
    Kram till er båda!

  5. Tappra riddare Malte! Vilken strid han utkämpar. Jag hoppas att ”det dåliga” försvinner snart och att ”det bra” fortsätter och blir ännu bättre.

    Styrka och kramar till er alla 4

  6. Huuu för att han ska behöva må illa o få gift i sig! Men det ska ju hjälpa!

    Hoppas ni får mycke tid för mys trots allt och va kul att han cyklar o vill leka! Styrkekramar från oss!

  7. ”Shaking Malte”….härligt grabben, du är på rätt väg, och som du märkte finns alltid mamma och pappa där och tar emot dej, så du inte faller så hårt.
    Puss på dej och ”rocka på”…….. 🙂

  8. Det kommer nog alltid vara så att ni är där och tar emot Malte när han faller, bildligt talat. Att han är sjuk och sedan även när han är frisk kommer ni alltid att ha i baktanken att han var sjuk och en liten extra blick och tanke kommer alltid att ligga på honom. Det bara blir så. Även om jag har egna friska barn nu så finns det alltid en speciell tanke på brorsonen och en extra hjälpande hand finns alltid till honom. Kämpa-på-kramar till er alla 4!!!!

Kommentera

