Dagens positiva

* Malte mår faktiskt riktigt bra. Busar och kallar personalen det kärleksfullaste han kan *baaaaaajskooorv*.
* Han älskade att vara på lekterapin idag. Som jag har längtat efter att han ska vilja leka!
* Han kan cykla nu och sitter så stadigt på 3-hjulingen att jag inte är orolig att han ska ramla av cykeln.
* Sjukgymnasten M var imponerad över Maltes framsteg.
* Efter att sjukgymnasten var här så lekte vi i dagrummet, och då stod han själv. Länge. Och gick några steg i sidled. Visserligen med stöd mot lekköksbänken men ändå. Och jag var tvungen att hjälpa honom upp i stående. Men, han ståååår!!! Jag känner mig gråtfärdig.
* Och han har inte kräkts (än). Yeiii från en med kräkfobi.
* Fick lite egentid med Snorpan idag också. Hon är gladare än hon ser ut!

20120821-212921.jpg

15 thoughts on “Dagens positiva

  1. Ååååh, vad glad jag blir av att höra det!! Tänk att baaaajskorv kan gör en så glad 🙂
    Och att han står, en riktig kämpe han, Maltebus!
    Jag skickar lite kill och kittlingar till honom och en stor kram till dig 🙂
    Ses snart och hoppas ni slipper kräks!!

  2. Åh vad underbart att läsa! Bajskorv är ju faktiskt ett skitbra ord som används alldeles för lite om du frågar mig ; )
    Jag hoppas att det flyter på liks bra i morgon och nästa dag, och nästa dag, och nästa ……

    Agnes ser ju hur cool ut som helst på bilden.

    Kramar i massor till er alla!

  3. Härligt vilken vändning, en seger, flera steg i rätt riktning. Nu håller vi tummarna att du slipper kräk och en god natts sömn och hemgång imorgon . ❤

  4. Blir rörd till tårar av dagens positiva :-). Ler lite glatt halvelakt.. av dagens grrr, himla bra att du bara hämtade en kopp, du är Maltes mamma inte avdelningens kaffekokare/diskare, hejja dig och Hejja Malte, hejja Agnes och Hejja Uffe!! Kram!!!

  5. Helt fantastiskt att läsa om Malte 😊 och om hans framsteg! All styrka till er ❤ Hoppas vi snart ses igen, kram.

  6. Bra kämpat Malte och hela familjen. Det finns en bok som Malte skulle gilla starkt ”Bajsboken”. Har ni inte den så säg till så fixar jag boken till Malte. Kram

Kommentera

