Inte söt nu?

Idag satt vi i dagrummet och pratade med bästa uskan H. Minns inte exakt hur samtalet flöt men bästa uskan H sa något om att Malte var så söt. Och han svarar:

Nää, jag är inte söt, för jag har inget hår nu.

Vad kom det ifrån liksom? Jag har inte hört ett ord åt det hållet förrut från honom. Mitt lilla hjärta!

Men det kan ju ha något att göra med att typ ingen tidigare kunnat låta bli att kommentera hans korkskruvar. Tom personalen här förra gången vi var inlagda kunde inte låta bli. Vilket jag tycker känns lite märkligt att de pladdrade så mycket om hans lockar när de visste att det var en tidsfråga innan de skulle ramla av.

Dock är de väl inte mer än människor de heller.

8 thoughts on “Inte söt nu?

  1. vi kollade på gamla kort i Tjärn när vi var där, bl.a några där jag var liten. Tyckte att jag såg vissa likheter med mitt hår då och Maltes. Så om vi har samma hårgener så borde lockarna komma tillbaka i tidiga tonåren.

  2. Testa om han vill ha snusnäsduk på huvudet, vår son reagera med tårar och skämdes för sitt kala huvud. Fast efter ett tag acceptera han det när han refektera att fler var utan hår.

    Kramar till er.

  3. Men lilla gubben, läskigt vad viktigt utseendet är redan när man är så liten. Hans pappa kanske kan raka av sitt hår eller snagga det riktigt kort så att Malte har någon att identifiera sig med.
    Kram till sötnosen, med eller utan lockar!

  4. Han är ju för söt killen, hansfantastiska leende i Söndags, det överträffar allt, även lockarna!

    Hoppas ni har det bra och att cellgifterna inte sliter för hårt på honom!

Kommentera

