Vad har jag glömt?

Packar för kur nr 2 som vi ska in och få imorgon och ända fram till onsdag eftermiddag. Eller egentligen är det väl inte vi som ska få den utan lillplutten Malte. In med en massa gifter i hans lilla kropp.

Just nu mår han så bra och är så pigg och glad och busig och det märks knappt att han är sjuk. Förutom på korsetten, ärren efter port-a-cathen och det långa ärret på ryggen. Och faktumet att han inte kan gå. Och att han fortfarande är livrädd för att göra vissa saker (orolig för smärt är vår gissning). Men vetskapen om att han nu kommer att må dåligt pga cellgifterna när han är så pigg nu, känns så fel och så konstigt. (men jag fattar varför han ska ha cellgifterna, det behöver ni inte förklara för mig)

Nu har jag packat till honom:
Hans under-korsetten-linnen
Korsetten
Supersupermjuka tandborsten för att hans tandkött kommer bli så känsligt
Bärbara dvdn och massor av barnfilmer
Lite kläder
Mjuka favoritblingofilten
Några inslagna presenter från förra gången (tack Hanna)

Till mig:
Dator och telefon
Kläder, några extra ombyten ifall han kräks på mig
Ny god duschtvål och insmörjningskräm + ny handkräm (pga mkt torr luft på sjukhuset)
Godsaker till mamman när Malte somnat
Frukost och luncher till mamman (tack för lasagne Sonja)

Vad har jag glömt?

9 thoughts on “Vad har jag glömt?

  1. Laddare till tfn och dator
    Aloe vera 🙂

    Kul att Malte kom förbi idag också, härligt att se honom så pigg och busig, förstår att det känns tufft att åka in igen. Men den här gången är det inte så många dagar.
    Hoppas vistelsen blir så okej som den kan bli, kram till er!

  2. Fotsalt och fotkräm – fixa minispa för att utnyttja tiden att ta hand om dig själv lite också! 🙂
    Såg Dig kämpa Er upp för backen med vagnen idag, kunde inte stanna men jag skickade varma tankar och lyckönskningar!
    Kramar fr A17

  3. Tycker du har packat bra om du märker att du glömt något/vill ha något så skicka sms/ring så fixar jag det du behöver!
    Styrkekraaaaam!!

  4. Bra packlista. Tänker på er och hoppas att allt går bra och att dagarna blir så bra det bara går. Styrkekram till er!

  5. Hoppas att allt flyter på så bra det kan.
    Och tänk på att snart är ni hemma igen.
    Hoppas att du får möjlighet att komma och kramas med Hortensia snart.
    Många kramar!

  6. Du verkar ha koll på packlistan. Hoppas allt går så bra det bara kan. Förstår att det känns tungt nu när han är så pigg. Hoppas att han slipper må alltför dåligt.
    Tusen och åter tusen kramar!

Kommentera

